CompetitionLabs Ltd grundades under år 2017 och är ett företag som skapar plattformar med integrerade programvaror. Bolaget har etablerat sig som en ledande lösning för realtids dataprocessor och sammankopplingar. Den här självbetjänande plattformen finns idag hos en lista av operatörer och studiopartners som vill göra mer för att sina produkter ska öka engagemanget.
Bolaget erbjuder flera plattformar med olika syfte. En lösning är “Prestationer och uppdrags skapande”. Där använder kunder plattformen för att interagera med sina egna kunder på nya sätt medan de spelar. Man kan skapa smarta resor och automatisera processer till olika segment eller till och med individuella kunder. En annan lösning är “Leverantörs- och applikationsintegration” som syftar på att kunna integrera nya värden och möjligheter utan störningar. Det är en integration som är rakt på och som eliminerar krångel för kunder att samordna nya system.
Bolaget erbjuder också en tjänst kallad “365 aktivitetsservice” som hanterar allt manuellt arbete. Här har man chansen att få alla CompetitionLabs kraftfulla verktyg och funktioner. Det är en chans att få sinnesro medan företaget tar hand om allt arbete åt kunder och omfattar alla ovanstående mjukvaror.
Nya möjligheter med ny programvara
Nyligen lanserades CompetitionLabs nya programvara som täcker en ny del av innovativ teknik. Den nya mjukvaran kallas “Turneringsskapande och ledning” och används för att engagera samt uppdatera användare i realtid. Det kvittar om kunden vill skapa en veckas lång tävling eller en uppdatering med flera timmars långt innehåll. Kunder får också möjligheten med den här nya programvaran att dra ihop olika produkter i deras portfolio och kan köra kampanjer på nya och innovativa sätt.
Fördelarna med att använda den här programvaran för att skapa turneringar och leda användare för att skapa engagemang är flera. Man kan, med enkla medel, skapa mer eller mindre komplexa regler för nya sätt för användaren att ranka och avancera i turneringen. Programvaran gör det också möjligt för kunder att marknadsföra sig på sitt sätt. Att till exempel dra ihop alla sina produkter och vertikalt korsa aktiviteten på alla dessa samtidigt. Dessutom finns inga gränser för hur mycket man kan engagera användaren med realtids uppdateringar.
I tillägg till dessa fördelar kan man som kund även få en analytisk överblick för hela turneringen. I denna samlar man information om sina användare – vilka som spelar, hur ofta och vilken produkt den är intresserad av. Här kan man få ny insikter och upptäcka både trender och mönster för kontinuerlig utveckling. Det kompletterar lösningen med att kunder får full kontroll över sin plattform och insikt om sina användare.
Leo Vegas nappar på CompetitionLabs
En av de stora spelbolag som har upptäckt CompetitionLabs nya programvara är ingen mindre än Leo Vegas. Företagets CRM, Moritz Stragholz säger i ett pressmeddelande att CompetitionLabs lösning har givit Leo Vegas ett kraftfullt verktygspaket för realtids engagemang för att inom företaget kunna utveckla färdigheter för innovativt kundengagemang. Han fortsätter med att berömma den funktion som tillåter att spelbolaget kan använda hela sitt spelutbud och dess data för en korsande marknadsföring av produkter. Stragholz säger också att CompetitionLabs nya programvara passar Leo Vegas vision och strategi för att erbjuda användare en innovativ och engagerande upplevelse.
CompetitionLabs CPO, Julian Steinwender talar också gott om den nya mjukvaran och samarbetet med det stora spelbolaget. Han menar att det är ett av de mest spännande partnerskap hos företaget. Dessutom märks den nya programvaran som det första steget mot ett tätt och längre samarbete med Leo Vegas. Steinwender fortsätter att komplimentera företagets vision och passion för innovation för spel i både dator och mobil. Han avslutar med att uttrycka sin glädje för att vara en del av spelbolagets tekniska nytänk och samarbetet.